In Uncategorized on
31. oktober 2016

Halverte jeg sukkerinntaket?

IMG_0137

Treningssett fra Ladysport

Oktober Challenge var å halvere sukkerinntaket, jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke halverte sukkerinntaket, men gikk et godt steg i riktig retning, og det er jeg fornøyd med. Under følger en liten oppsummering 🙂

Hva fungerte?:

Det som fungerte aller best var å kutte sukkerholdige mellommåltider. Tidligere spiste jeg yoghurter jeg ikke var klar over inneholder like mye sukker som det jeg forbinder med en dessert. Nå holder jeg meg til Skyr i ulike smaker, jeg liker fersken og bringebær aller best. Et tips er å ha oppi litt mandler, ha eksempelvis en pose tilgjengelig i vesken, og bland i! Smaker mye bedre, og gir litt ekstra proteiner. En annen ting som fungerte bra var å kutte syrnet melk med høyt sukkerinnhold. Jeg og Mats spiser mange frokoster av varianten under, denne er med Biola med grønnsaker blandet med frukt og mandler:

IMG_0138

Oppskrift på min favorittfrokost finner du her!

Hva fungerte ikke?:

Noe som ikke fungerte like bra var mindre sukker i helgene. På hytteturen til Sunnmørsalpene tror jeg at jeg triplet sukkerinntaket, men jeg er «heldigvis» ikke på hyttetur hver helg. Jeg kunne dessuten hvert flinkere til å holde lørdagsgodtet til lørdager. Jeg tar meg selv ofte i å ha lyst på noe søtt når jeg egentlig er sulten. Når søtsuget kommer skal jeg bli flinkere til å spise noe ordentlig mat først.

Hva skal jeg ta med meg videre?:

Jeg skal fortsette å holde mellommåltidene og hverdagsmaten så lite sukkerholdig som mulig. Og jeg skal bli flinkere til å ha «nødproviant» i vesken slik at jeg unngår å ty til usunne fristelser når jeg egentlig bare er sulten. Jeg har fått noen veldig gode produkter fra maxkost som jeg har tenkt å løse dette problemet med.  De har mange digge barer som både er sukkerfrie og glutenfrie, og aller viktigst – Smaker godt! Bruk kode maria25 i nettbutikken deres så får du 25 % rabatt 🙂

Untitled

Jeg liker disse veldig godt, de er sukkerfrie og etter rabattkoden koster de 18 kroner.

I morgen kommer November Challenge så titt gjerne innom da også 🙂

Blogglistenhits

Previous Post Next Post

2 Comments

  • Rakel

    Så gøy med slik «challenges»! Blir straks mer klar over hvor mye sukker man får i seg, spesielt gjennom ting som man ikke tror inneholder sukker. Blir spenennde med november challenge 😀

    31. oktober 2016 at 20:10 Reply
  • Rakel

    Så gøy med slik «challenges»! Blir straks mer klar over hvor mye sukker man får i seg, spesielt gjennom ting som man ikke tror inneholder sukker. Blir spenennde med november challenge 😀

    31. oktober 2016 at 20:10 Reply
  • Leave a Reply

    Du vil kanskje også like

    Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial