In Uncategorized on
11. november 2016

Tips til bedre søvn og bilder fra vårt soverom!

img_0177-1Handy Woman?img_0176Fornøyd – Ny kjempegod DreamZone seng fra Jysk! (Adlink)

Mangel på søvn kan påvirke kvaliteten på hverdagen din – En god natt søvn gir meg energi, godt humør og styrker evnen min til å konsentrere meg og er dessuten veldig viktig for at jeg skal oppnå treningsglede 🙂

Jeg leste nylig en veldig god vitenskapelig artikkel om å økt søvnkvalitet – Og jeg ønsker å dele tipsene med dere:

1. Lag riktige omgivelser på soverommet

  • Ikke ha mobilen på soverommet – Personlig pleier jeg å ha mobilen på kjøkkenet
  • Ikke bruk soverommet til jobb
  • Ha senket temperatur på soverommet

2. Ro ned f.eks. ved hjelp av meditering før du skal legge deg

3. Ikke snooze – Dette problemet løser jeg ved å ha mobilen minst 5 meter unna sengen

4. Bruk tiden din effektivt

  • Legg deg tidlig og stå opp tidlig i stede for å legge deg sent og stå opp sent

IMG_0012
Avslutt gjerne kvelden med en kopp te

For min del er mobil-tipset helt avgjørende, det fungerer spesielt bra til morgen trening. En annen ting jeg vil anbefale er å være bevisst på at morgentreningen ikke går på bekostning av nattesøvnen, da går vinningen opp i spinningen. I hele høst har jeg pleid å kickstarte uken med en joggetur ute i soloppgangen hver mandag morgen. Men nå som det er så mørkt ute blir ikke dette helt det samme så jeg har bestemt meg for å ta denne økten søndag formiddag og heller prioritere å sove en time ekstra.

Ha en fin helg – Og sov godt 🙂

//Maria

Blogglistenhits

Previous Post Next Post

Leave a Reply

Du vil kanskje også like

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial