Monthly Archives

februar 2017

In Interiør on
26. februar 2017

Personlig preg på leiligheten

 ENDELIG har vi fått våre første bilder på veggen, og det gjorde seg virkelig!

Bildene er printet på tre noe jeg synes ga et veldig fint preg. Bildene er som du kanskje ser fra Norgesferien vår i sommer, vi tok jo så mange fine bilder, så det er veldig fint å få noen av de opp på veggen.

Jeg har tidligere alltid gått for vanlig fotoprint eller lerret og har vært veldig fornøyd med det, men dette synes jeg ble ekstra fint og ikke minst litt annerledes.

Jeg har veldig lyst å supplere med noen fler bilder etter hvert!

Det var forresten veldig enkelt å bestille bildene, jeg gikk inn på Fotoknudsen.no og lastet bildene opp direkte fra PC-en. Du kan bestille bilder på tre her  🙂

Har du forresten lyst å vinne ett gavekort fra Fotoknudsen? Jeg deler ut to stk gavekort til en verdi av 500,-.
Du finner konkurransen på min Instagramprofil @marianymo 🙂

//Maria

Blogglistenhits

Innlegg i samarbeid med Fotoknudsen.no

In Treningsglede on
24. februar 2017

Slik får du de gode treningsrutinene til å vare

Bildet er fra morgentrening i Maldivene – Ikke helt det samme som treningsstudio men nesten…

Da var det helg igjen!

Jeg er nok ikke den eneste som synes ukene flyr av gårde, vi er jo snart i mars!

I det siste har jeg kommet inn i en god morgenrutine på treningen, men jeg er av typen som blir veldig revet for med av treningsprosjektene mine og må passe på at jeg ikke kommer ut av de når ukene begynner å gå.

Derfor tenkte jeg å dele mine beste tips til morgentrening og hva jeg tror er lurt for å få de til å vare på lang sikt. Tipsene er altså ment like mye for min egen del som tips til dere.

Mine beste tips til morgentrening er:

  • Legg deg tidlig: Sett på en alarm som reminder, det høres kanskje litt voldsomt ut men er veldig effektivt!
  • Pakk baggen dagen før: Det tar garantert halvparten så lang tid og du gjør det langt enklere for deg å faktisk komme deg på trening en tidlig morgen.
  • Legg mobilen på kjøkkenet: Da kommer du deg opp av sengen 🙂

Hvordan få morgentrening til å fungere på lang sikt:

  • Planlegg og sett deg realistiske mål: Lag en plan søndag kveld for når du skal trene. En gang i måneden kan du lage et mål for hvor mange økter du skal trene i måneden som helhet. Mitt mål er for øyeblikket fire morgen-økter, to i hverdagene og to i helgene.
  • Pakk smart: Jeg vet ikke med dere, men jeg synes ofte det kan være litt tiltak å pakke treningsbagen kvelden før. Det har jeg løst ved å lage en pakkeliste på mobilen, da slipper jeg å tenke så mye og unngår samtidig å glemme noe. Jeg har listet opp det jeg pleier å ta med av toalettsaker under.
  • Vær effektiv: Ikke ta med rettetang, og tusen toalettsaker, jeg sverger til tørr-shampoo og naturlig sminke.
  • Unn deg badstu eller lignende en gang i blant: 5 minutter i badstu er en deilig start på dagen. Det kan dessuten fungere som en ekstra motivasjon for å komme seg opp av sengen i de kalde vintermånedene.

Disse produktene er med meg i treningsbaggen min (adlinks):

Jeg har vært så heldig å få dele ut en rabattkode på Douglas, bruk NYMO så får du 15 % rabatt på sminke, det er jo omtrent som å kjøpe sminken på Tax Free.

Nå skal vi spise en god sen frokost før vi skal ha en rolig helg på Holmsbu Spa 🙂

Ønsker dere en fin helg videre!

//Maria

Blogglistenhits

In Treningsglede on
20. februar 2017

Disse sangene får meg til å gi alt på 4×4 intervaller

God mandag 🙂

Et veldig enkelt og effektivt treningstips som hjelper på motivasjonen og treningsgleden er å legge til noen nye sanger på treningslista!

Selv bruker jeg mye tid på å velge musikken jeg trener til, og hvis jeg hører en bra sang er jeg rask med å ta frem Shazam som forøvrig er en genial app som fanger opp hvilke musikk som spilles!

Som ukens mandagstips tenkte jeg å dele listen jeg bruker til å løpe 4×4 intervaller, den får meg til å gi alt når jeg løper:

1. Intervall:
What I did for love (feat. Emily Sandé) – David Guetta

2. Intervall:
Illmerica – Wolfgang GArtner

3. Intervall:
Can´t Feel My Face – Martin Garrix Remix

4. Intervall:
De 2 første minuttene: Are We Faded – Keyz N Krates
De 2 siste: Bangerang – Skrillex

Som listen antyder går 4×4 intervaller ut på at man løper 4 minutter intervall, og deretter har 2 minutter jogge-pause. Grunnen til at man skal jogge i pausen er at pulsen ikke skal synke alt for lavt. Det er også dette som er det klassiske 4×4 konseptet til NTNU.

Hele listen, med oppvarmingssanger og nedtrappingssanger finner dere her!

I kveld får vi besøk av et veldig koselig vennepar, gleder meg til det 🙂

Ha en fin mandag!

//Maria

Blogglistenhits

In Hverdagsmagi on
15. februar 2017

Lysere tider

God onsdag,

Er det ikke deilig at det har blitt lysere ute? Snart skal jeg begynne med jogging mandag morgen igjen, det er den beste starten på uken. Som et alternativ kan jeg også anbefale power walk, det gir en super start på dagen!

Hele antrekket er fra shoptilyoudrop.no (adlink), de har så mye fint!

Ønsker dere en fin uke videre!

//Maria

Blogglistenhits

In Reiser on
14. februar 2017

Vår tur til Sri Lanka

Sekk fra Osprey – Talon 18

For én uke siden kom vi hjem fra en fantastisk reise i Sri Lanka. Vi deltok på et utrolig fint bryllup i ekte Sri Lanka-stil og fikk oppleve den spennende kulturen og det tropiske landskapet Sri Lanka har å by på.

Jeg kan virkelig anbefale alle å reise til Sri Lanka og ønsker å dele mine beste tips fra turen 🙂

Vår reise så slik ut:

  • Bryllup i Negombo: Vi startet turen med et fantastisk bryllup i Negombo som ligger like utenfor hovedstaden Colombo.
  • Tempelbyen Kandy: Deretter reiste vi til den vakre tempelbyen Kandy, her besøkte vi en kjempestor Buddah i fjellene og så på et spektakulært danseshow.
  • Togtur fra Nano Oya til Ella: Fra Kandy gikk turen videre til Ella, vi tok toget fra Nano Oya til Ella. Jeg vet at mange tar toget hele veien fra Kandy til Ella, men denne strekningen tar minst 7 timer noe jeg synes er litt i lengste laget, derfor valgte vi å kjøre litt av strekningen først slik at togturen tok rundt 2 timer. Togturen var fantastisk fin, og må oppleves!
  • Hiking i Ella: Vi var i Ella i to netter for å få tid til alt vi ville gjøre. Vi dro til toppen av Adams Peak for å se soloppgangen og dro til toppen av Ella Rock. Turene kan fint gjennomføres uten guide og anbefales!
  • Strandliv og skilpadder i Mirissa: Videre dro vi sørover til Mirissa som hadde rene, fine strender. Her nøt vi strandlivet og snorklet med skilpadder, vi fikk sett mange skilpadder på nært hold.
  • Sri Lankas fineste strand på Ahungalla Beach: Til sist gikk turen til RIU Sri Lanka som ligger ved Ahungalla Beach, jeg synes stranden her var den vakreste i Sri Lanka! På RIU  kunne vi slappe helt av før vi reiste hjem. Vi bodde på dette hotellet (sponset opphold), det ligger helt nede ved stranden slik at man kan nyte både soloppgang og solnedgang hver dag, helt fantastisk! Vi var veldig fornøyd med standarden på hotellet og ikke minst det store utvalget av ulike matretter.

Bryllup i det tradisjonelle plagget Saree


Soloppgang på Little Adams Peak 06:36!

På vei til Ella Rock, store deler av turen går langs togskinnene, noe som er ganske fascinerende i seg selv!

På toppen av Ella Rock, husk å gå helt ut til den ytterste toppen!

En av mange elefanter vi så på veien!

Stor Buddah i fjellene over Kandy!

Teplantasje på veien

Den vakre togturen til Ella!

Mirissa Beach hadde rene, fine strender og «Califorina-preg» over seg, kan virkelig anbefales!

Fargerike Mirissa!


Fantastiske RIU Sri Lanka
Stranden ved RIU Sri Lanka

Savner denne solnedgangen

  Det fine hotellrommet vi bodde på        

//Maria

Blogglistenhits

In Mandagstips on
13. februar 2017

Mandagstips: Trådløs lyd

Etter at jeg kom tilbake fra Sri Lanka har jeg testet det trådløse headsettet fra Porsche Design, i modellen Motion One.

Jeg har brukt headsettet hver dag når jeg går til jobb, trener og ikke minst når jeg trener styrke. Jeg trente styrke med det i går og det gjorde styrketreningen mye morsommere.

Jeg liker dette headsettet fordi det har et brukervennlig og fint design og har utrolig god lydkvalitet. Jeg tror jeg ikke jeg kunne gått tilbake til de vanlige iPhone øreproppene nå for lydkvaliteten er en helt annen. Jeg har forresten enda ikke ladet det siden jeg fikk det og batteriet er nesten fullt.

Jeg har også fått en rabattkode til dere, MNOne20 og dere får 20 % på dette headsettet her, en skikkelig god investering som du kommer til å bruke mye 🙂

Ønsker dere en fin mandag!

//Maria

Blogglistenhits

In Hverdagsmagi on
8. februar 2017

Gavetips og giveaway

Jeg er  veldig glad i å gi gaver, og velger stort sett alltid noe personlig eller en opplevelse. Men jeg synes det kan være ganske tidkrevende og vanskelig å finne noe som faller i smak.

Mens jeg var på ferie fikk jeg tilsendt dette lekre smykket fra Jane Køning med to M-er på. I tillegg fikk jeg mulighet til å dele ut et tilsvarende til en av leserne mine! Dere kan velge trykk selv, og da kan dere velge mellom bokstav eller tall. Du finner konkurransen på min Instagram her.

Det må jo være det perfekte gavetipset til en du er glad til Valentines? Jeg ble i allefall veldig glad for mitt og kommer til å bruke dette masse. Du finner smykket mitt her (adlink), de hadde forresten veldig rask levering på bare 2 dager.

//Maria

Blogglistenhits

In Mandagstips on
6. februar 2017

Mandagstips: En ny rutine


Treningstights fra MyMoodsport og løpesko fra Mizuno (adlink) 

God mandag!

Mot slutten av 2016 innførte jeg en ny rutine som jeg har holdt meg til siden. Den har bidratt til at uken min som helhet føles mye mer aktiv. Jeg har begynt å starte helgen med en treningsøkt!

For meg gjør dette at hele helgen føles bedre, når jeg starter dagen med en treningsøkt er det akkurat som man får et sunnere og mer positivt fokus i helgene.

Tidligere hadde jeg lett for å droppe treningen i helgene fordi det jo var helg. Men nå ser jeg heller på helgen som en mulighet til å ta seg god tid til å trene noe jeg har lyst til, aller helst ute i dagslys.

Jeg tenkte jeg skulle dele mine tips for å få til trening i helgene: 

– Velg en treningsform du synes er gøy
– Velg aller helst trening ute i frisk luft og dagslys
– Legg treningen såpass sent at du får sovet ut
– Ta med deg en venninne eller kjæreste på treningen

Og sist men ikke minst: Sett deg et mål for hvor mange økter du skal klare i helgene de neste 6 månedene. Mitt mål er hver dag hver helg. Men jeg kan også anbefale å starte med én dag, hver helg.

Ønsker dere en fin og aktiv uke videre!

//Maria

Blogglistenhits

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial