In Treningsglede on
4. august 2017

Bakkeintervaller i Korketrekkeren

I samarbeid med Bymiljøetaten i Oslo

God fredag dere,

Er det en ting jeg har lyst å bli bedre på så er det bakkeintervaller, jeg tar meg selv i å velge de mer «behagelige» treningsformene som 4×4 intervaller på flatt underlag altfor ofte.

Men i dag løp jeg opp mot korketrekkeren og løp bakkeintervaller der, ingen tvil om at det var tungt, men utrolig effektivt. Og hva er vel bedre enn å starte dagen med litt aktivitet i frisk luft?

Mykt og deilig underlag!

På toppen ved Frognerseteren

Jeg tror feilen jeg ofte gjør med bakkeintervaller er at jeg er litt for ambisiøs på hva jeg skal få til, så gir jeg opp halvveis, men i dag fikk jeg til en bra sammensetning. Jeg løp pyramideintervaller, der jeg løp 1-2-3-4-4-3-2-1 minutter. Og pause på halvparten av tiden hvor jeg jogget rolig nedover igjen. Det er ganske mye stigning i enkelte partier så jeg tok det ganske rolig i intervallene, målet var å ikke gå. Til slutt tok jeg meg god tid til nedtrapping.

En annen ting som er viktig er GOD oppvarming, hvis ikke kommer melkesyren med en gang.

Hvordan komme seg dit?: Det enkleste er å ta bane nr. 1 mot Frognerseteren og gå av på Midstuen Stasjon, gå med på grusveien og Så er det bare å sette i gang å løpe!

Nå går turen videre til Strömstad og Strömstadfestivalen, det blir hyggelig og sommerens første festival for min del 🙂

//Maria

Blogglistenhits

Previous Post Next Post

Leave a Reply

Du vil kanskje også like

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial