Monthly Archives

januar 2018

In Reiser on
14. januar 2018

Sommerferieplaner i Nord-Norge

Innlegg i samarbeid med Osprey Europe

På vei ned fra Kvalvika Beach med favorittsekken fra Osprey (Talon 18)

På vei ut Middagstinden i Senja 

Frokost på teltplassen Kalle – Denne teltplassen er helt fantastisk!

Kvalvika Beach – Legg merke til alle teltene nede ved stranden

På vei opp Glæret i Senja, med utsikt mot Andøya

For 4. sommer på rad planlegger vi å reise til Nord-Norge, mine siste Nord-Norge somre har bestått av følgende:

2015: Andøya
2016: Andøya, Svolvær og Lofoten (les mer her)
2017: Senja og Andøya (les mer her)

Jeg kan anbefale å fly Oslo-Andenes med Norwegian, da kommer du direkte til Nord-Norge på 1 time og 45 minutter og det koster heller ikke så mye (rundt 1500,- t/r). Jeg kan også anbefale å reise mot midten/slutten av juli hvis du vil oppleve Nord-Norge på sitt varmeste.

I 2018 ønsker vi å oppleve enda mer av hva Nord-Norge har å by på og følende står aller høyest på ønskelisten:

1. Gå helvetestinden (i Lofoten) i midnattssol: Dette ble det ikke tid til sist gang, men er absolutt noe som jeg har lyst å gjøre i år!

2. Overnatte på Manshausen Island Resort (i Steigen): Bildene taler vel for seg selv?

3. Gå Himmeltinden (i Nordland): Se så fin utsikt 🙂

4. Padle i kajakk i midnattssolen: Dette gjorde vi på Hamn i Senja i fjor og det var definitivt ett av høydepunktene i 2017 og må derfor gjenoppleves!

5. Dra på en skikkelig fisketur: Vi har ennå ikke vært på en skikkelig fisketur i Lofoten, men det har jeg lyst å oppleve!

Jeg gleder meg allerede til å komme meg opp i fjellene igjen. Antagelig blir turen litt lengre enn tidligere så vi får godt tid på hvert sted. Jeg må si at jeg synes vi er heldige som har slike reisemål i vårt eget land. Folk kommer jo tilreisende fra andre siden av jorden for å se det vi kan oppleve på bare en drøy times flytur.

//Maria

Blogglistenhits

In Ukategorisert on
13. januar 2018

Hverdagsaktivitet

I samarbeid med Sony

De siste månedene har jeg testet Sony sine trådløse øretelefoner (Sony WF1000x) som også er støyreduserende! Jeg bruker de både når jeg går til jobb, og på jobb når jeg jobber.

Som jeg skrev i forrige innlegg ønsker jeg at dette treningsåret skal være preget av hverdagsaktivitet.

Derfor tenkte jeg å komme med noen konkrete tips til hvordan du kan «booster» skrittelleren din:

  1. Gå til jobb: Et motiverende tips kan være å regne på hvor mye «gratis» treningstid du får ved å bytte kollektivtrafikk med å gå. Tar det eksempelvis 30 minutter med trikk, og 40 minutter og gå? Da får du 40 minutter aktivitet for bare 10 minutter ekstra tid.
  2. Ta en kort kveldstur uten mobil før du legger deg med en venninne eller kjæresten: Turen trenger ikke være lengre enn 15-20 minutter. Jeg synes alltid det er deilig å legge seg etter å ha vært ute i frisk luft. Jeg pleier også å droppe mobilen, den bruker jeg nok ellers om dagen.
  3. Ta trappene opp til pulten etter lunch: Enkelt tips som bare krever litt bevisstgjøring!
  4. Stå på jobb: Begynn å stå 2×10 minutter og øk gradvis med 5 minutter. Kanskje kan et mål være å stå 2×1 time i løpet av dagen? Å stå på jobb er en vanesak som gjør stor forskjell.


Slik ser de ut i etuiet sitt

//Maria

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial