Våre planer for nyttårsaften!


Bilder hentet fra Google

I morgen reiser jeg og Mats til København for å feire nyttårsaften sammen med noen venner, det blir utrolig hyggelig. Vi reiser ned noen dager før nyttårsaften for å kose oss litt ekstra med hotellfrokost og litt romjulsstemning i København.

De to første nettene skal vi bo på Ibsens Hotel (adlink), ser det ikke koselig ut?

ibs_entrance-764x588-764x58882989_63_z

Her har de både spa og treningssenter, så planen er å utnytte seg av dette også. Jeg liker dessuten at rommene har litt god størrelse 🙂 Hotellet ligger midt i sentrum,  5 minutters gåavstand fra matmarkedet Torvehallerne og Nørreport metrostasjon. I København kan man enkelt komme seg til og fra flyplassen med metroen, se rutenett her.

Måtte dele disse bildene fra en tidligere gang vi var på familietur til København, de er tatt i april for over 8 år siden så her var jeg 16 år 🙂

Hva er deres planer for Nyttårsaften?

Jeg ble forresten værfast på grunn av Urd, det resulterte i at jeg prøvde å lære med å skrive html koder og lagde nytt bloggdesign! Ble ganske fornøyd med resultatet men det er ikke heelt ferdig enda.

Ønsker dere en fin onsdag 🙂

//Maria

Blogglistenhits

Trening i romjula – I samarbeid med Bymiljøetaten

God morgen dere 🙂

Like før jul ble jeg kontaktet av Bymiljøetaten i Oslo som lurte på om jeg ønsket å være med å bidra til deres romjulsoppfordring:  Å oppleve naturen i Oslo på en aktiv og morsom måte, dette synes jeg var litt stas, og jeg kunne selvsagt ikke si nei til det 🙂

Et av mine beste tips til turer i Oslo er:

En lang gåtur langs Havnepromenaden, jeg liker å legge inn noen styrkeøvelser i turen for å gi den en morsom tvist. Det trenger ikke å være så mye, jeg synes 3 øvelser er perfekt. Under har jeg satt sammen 3 øvelser som jeg synes er enkle å gjennomføre og som får deg til å kjenne at du har trent. Jeg pleier å kjøre 3 sett av hver øvelse:

Pushups 10×3:img_0990-1 img_0387-2

Squat jumps 10×3 (denne blir jeg ALLTID støl av):img_0392 img_0394-1

Triceps 8×3 (Denne er litt tung så det holder med 8 reps):img_0390img_0992-1

Denne treningsparken finner du ved Skøyen Båtforening ved Frognerkilen langs Havnepromenaden.

En ekstra motivasjon for å komme seg ut i romjulen er Bymiljøetatens fotokonkurranse:

Del et bilde av dine beste opplevelser i Oslo på Instagram slik at andre kan bli inspirert til å komme seg ut. Husk å skrive hvor bildet det er tatt og bruk hashtag #OpplevOslo. Bymiljøetaten trekker 5 vinnere som får et gavekort på 500 kroner 🙂 Sjekk også ut profilen til Bymiljøetaten her for masse god inspirasjon til å oppleve Oslo, i romjulen deler de dessuten filmer og bilder av 6 ulike steder du kan oppleve byen på en morsom og aktiv måte.

Nå står litt frisk luft på planen før turen går tilbake til Oslo 🙂 Ønsker dere en aktiv mandag!

//Maria

Blogglistenhits

Halvmaraton og julegaveupdate

img_0415img_0416img_0417

God 1. juledag alle sammen 🙂

I dag løp jeg halvmaraton samme ruten som jeg løp mitt aller første halvmaraton for 3 år siden,
ekstra gøy var det at jeg løp den 20 minutter raskere (ca. 2 timer vs. 2 timer og 20 minutter).

I løpet av de 3 siste årene har jeg vært med på en rekke ulike løp og har virkelig blitt bitt av løpebasillen. Det hele startet med at jeg og en venninne meldte oss på Oslo Maraton den julen for 3 år siden og deretter har det ballet på seg.

Budskapet med dette innlegget er derfor å melde seg på et løp, gjerne litt frem i tid, for å motivere seg!

Jeg fikk forresten weekendtur til London i julegave av Mats, elsker våren i London så det gleder jeg meg til 🙂

Ønsker dere en fin 1. juledag videre!

//Maria

Blogglistenhits

Ukens mandagstips: Ikke alle økter må være makspuls

img_0350img_0351

Jakke fra Swix (adlink)

Denne uken tenkte jeg at jeg skulle minne dere på at alle treningsøkter ikke trenger å være makspulsøkter. Det er helt ok å løpe mila rolig en dag, løpe 4×4 intervallene litt saktere enn du pleier eller trene litt lettere styrke en dag.

Jeg tror terskelen for å komme seg på trening blir mye lavere hvis du ikke alltid skal slå din egen pers, og er fornøyd med det. Kan virkelig anbefale en rolig joggetur i frisk luft etter jobb med en lydbok på øret.

Ønsker dere en fin uke!

//Maria

Blogglistenhits

Smoothiebowl og noen flere bilder fra ny leilighet!

img_0364

God morgen!

Stikker bare innom for å minne dere på å spise frokost før dere starter dagen, dette er dessuten en fin anledning til å få vært litt sammen med samboer eller de du bor med.

Jeg er ganske rutinemenneske når det kommer til frokost og spiser stort sett alltid denne frokosten.

I dag ville jeg ha litt variasjon og lagde en enkel smoothiebowl til meg og Mats, bestående av:

  • 3 dl frossen mango
  • 2 dl frossen skogsbærmiks
  • 3 dl Biola zero
  • 3 dl skummet melk

Toppet det hele med mandler og kokos 🙂

I dag mottar vi forresten spisebord og stoler, veldig spent på hvordan det passer inn. Vi begynner å komme ganske på plass, men mangler bilder på veggene o.l.

Ønsker dere en fin torsdag!

//Maria

Vinnerne av JYSK konkurransen ble @sannasola og @maisminister 🙂

img_0363
Litt julestemning i stua
img_0362Den ultimate TV-kroken? 

 

Blogglistenhits

 

Pepperkakebaking med Baker Hansen

img_0353 img_0354-1img_0357 img_0880

Vi var så heldig at vi fikk være med på pepperkakaebaking med Baker Hansen i deres produksjonslokaler på Grini.

Baker Hansen er en norsk, familiedrevet bedrift, og siden Mats har en god kamerat som jobber der fikk være med på den årlige pepperkakebakingen deres. Det var skikkelig koselig og ga virkelig julestemning.

Det mest fascinerende var å se alle anleggene de bruker til å bake brød, kaker og til og med en egen sjokoladebassengmaskin. Det var Kitchen Aid x 10!

Jeg likte spesielt posene med 7 slag i én, skal ikke se fra bort i fra at jeg skaffer meg en slik!

Har dere bakt pepperkaker?

Ønsker dere en fin onsdag!

//Maria

Blogglistenhits

Mandagstips: Bli motivert med gruppetrening!

img_0361

Ukens mandagstips er å bruke gruppetrening som treningsmotivasjon!

Jeg kan virkelig anbefale å bruke gruppetrening til å sprite opp treningsmotivasjonen.  Jeg synes dessuten terskelen for å avlyse en treningsøkt blir mye høyere når man har booket seg på en time. Og hvor god er ikke følelsen etter gjennomført gruppetrening?

Dessuten får du mye mer ut av medlemskapet ditt hvis du benytter deg av gruppetimer 🙂

Mine favorittimer på Sats/Elixia er:

  1. Box – Digger boxing, det skaper perfekt variasjon i treningen, dessuten er det sinnsykt god trening, har aldri vært så støl i magen som etter en boxeøkt.
  2. Cardio Pulse – Elsker, elsker cardio pulse!
  3. Running – Er egentlig ikke noe glad i å løpe inne på mølle,  men blir så revet med når jeg løper i gruppe! Perfekt for deg som liker løping og trenger litt inspirasjon til løpeøkter.

Ønsker dere en sporty uke!

//Maria

Blogglistenhits

Mine treningsplaner ut året!

img_0899
Treningssett fra Ladysport her 🙂 (adlink)

Jeg tenkte jeg skulle begynne å dele mine planer for treningen for måneden som kommer, samt hvilke treningsmål jeg har 🙂

Mine treningsplaner:

Faste rutiner:

  • Mandager: Intervaller armer og core
  • Tirsdager: Barrys Bootcamp hver tirsdag – Elsker rumpe lår timen!
  • Onsdag: 1 mil
  • Torsdag: Barrys Bootcamp – Core
  • Fredag: Løpetime 06:30 + ben og bryst
  • Lørdag: Treningsfri!
  • Søndag: Intervaller armer og rygg

Dette skal jeg gjøre:

  • Teste HiYoga!
  • Bli flinkere til å bruke polarklokken min når jeg trener 🙂

Dette skal jeg ikke gjøre:

  • La trening gå på bekostning av søvn

Mine mål for desember er:

  • Løpe 4×4 intervaller på hastighet 14 km/t i intervallene!
  • Løpe 1 mil på 50 min (Jeg har et langsiktig mål om å løpe på under 45 min!)
  • Ta treningen rett etter jobb 2 ganger i uken, sparer så mye tid på det! Jeg skal pakke med treningstøy og dra rett på Elixia etter jobb. Da øker også sannsynligheten for at jeg får trening.

Oppfordrer dere også til å skrive ned hva du skal trene, og hvilke målsetninger du har.

Dagen i dag har gått til jobb, Barrys Bootcamp og nå Kino (Mats sin kalendergave) 🙂

Ønsker dere en fiin torsdag!

//Maria

Blogglistenhits

Julestemning

24

Tenkte å dele litt bilder av julepynt i leiligheten 🙂
Vi har vært så heldige at vi har fått pynte til jul i samarbeid med Plantasjen.

Det gjorde seg virkelig med juletre, synes det er ekstra hyggelig når det lyser opp i mørket.

I tillegg synes jeg kombinasjonen mellom hvit og sølv er den fineste når det kommer til julepynt, det blir så stilrent.

31

På treningsfronten er jeg endeling frisk og rask, jeg setter så utrolig stor pris på å ikke være syk etter å ha vært forkjølet i 1-2 uker. Tenkte å dele mine treningsplaner for desember med dere om ikke lenge.

Ønsker dere en fin tirsdagskveld!

//Maria Nymo

Blogglistenhits

Den beste starten på dagen

img_0299img_0298img_0297img_0295

Er morgentrening 🙂

For deg som har kontorjobb mener jeg det er gull verdt å komme seg ut i litt dagslys i helgene!

Gradestokken viste -5 grader i dag, så pass på å kle på deg nok før du skal ut på joggetur. Jeg synes det er helt perfekt å bruke skijakke til løping ute så vel som å gå på ski, de er jo ment for høyt aktivitetsnivå. Jeg bruker denne fra Swix (adlink).

Jeg fikk også testet ut Mizuno`s (adlink) Gore Tex variant som gjør det mye enklere å komme seg ut på løpetur nå som snøen så vidt har kommet og det er litt glatt.

Når står juleshopping og julebord med jobben på planen 🙂

Håper dere får en fin lørdag!

//Maria

Blogglistenhits