Disse sangene får meg til å gi alt på 4×4 intervaller

God mandag 🙂

Et veldig enkelt og effektivt treningstips som hjelper på motivasjonen og treningsgleden er å legge til noen nye sanger på treningslista!

Selv bruker jeg mye tid på å velge musikken jeg trener til, og hvis jeg hører en bra sang er jeg rask med å ta frem Shazam som forøvrig er en genial app som fanger opp hvilke musikk som spilles!

Som ukens mandagstips tenkte jeg å dele listen jeg bruker til å løpe 4×4 intervaller, den får meg til å gi alt når jeg løper:

1. Intervall:
What I did for love (feat. Emily Sandé) – David Guetta

2. Intervall:
Illmerica – Wolfgang GArtner

3. Intervall:
Can´t Feel My Face – Martin Garrix Remix

4. Intervall:
De 2 første minuttene: Are We Faded – Keyz N Krates
De 2 siste: Bangerang – Skrillex

Som listen antyder går 4×4 intervaller ut på at man løper 4 minutter intervall, og deretter har 2 minutter jogge-pause. Grunnen til at man skal jogge i pausen er at pulsen ikke skal synke alt for lavt. Det er også dette som er det klassiske 4×4 konseptet til NTNU.

Hele listen, med oppvarmingssanger og nedtrappingssanger finner dere her!

I kveld får vi besøk av et veldig koselig vennepar, gleder meg til det 🙂

Ha en fin mandag!

//Maria

Blogglistenhits

Vår tur til Sri Lanka

Sekk fra Osprey – Talon 18

For én uke siden kom vi hjem fra en fantastisk reise i Sri Lanka. Vi deltok på et utrolig fint bryllup i ekte Sri Lanka-stil og fikk oppleve den spennende kulturen og det tropiske landskapet Sri Lanka har å by på.

Jeg kan virkelig anbefale alle å reise til Sri Lanka og ønsker å dele mine beste tips fra turen 🙂

Vår reise så slik ut:

  • Bryllup i Negombo: Vi startet turen med et fantastisk bryllup i Negombo som ligger like utenfor hovedstaden Colombo.
  • Tempelbyen Kandy: Deretter reiste vi til den vakre tempelbyen Kandy, her besøkte vi en kjempestor Buddah i fjellene og så på et spektakulært danseshow.
  • Togtur fra Nano Oya til Ella: Fra Kandy gikk turen videre til Ella, vi tok toget fra Nano Oya til Ella. Jeg vet at mange tar toget hele veien fra Kandy til Ella, men denne strekningen tar minst 7 timer noe jeg synes er litt i lengste laget, derfor valgte vi å kjøre litt av strekningen først slik at togturen tok rundt 2 timer. Togturen var fantastisk fin, og må oppleves!
  • Hiking i Ella: Vi var i Ella i to netter for å få tid til alt vi ville gjøre. Vi dro til toppen av Adams Peak for å se soloppgangen og dro til toppen av Ella Rock. Turene kan fint gjennomføres uten guide og anbefales!
  • Strandliv og skilpadder i Mirissa: Videre dro vi sørover til Mirissa som hadde rene, fine strender. Her nøt vi strandlivet og snorklet med skilpadder, vi fikk sett mange skilpadder på nært hold.
  • Sri Lankas fineste strand på Ahungalla Beach: Til sist gikk turen til RIU Sri Lanka som ligger ved Ahungalla Beach, jeg synes stranden her var den vakreste i Sri Lanka! På RIU  kunne vi slappe helt av før vi reiste hjem. Vi bodde på dette hotellet (sponset opphold), det ligger helt nede ved stranden slik at man kan nyte både soloppgang og solnedgang hver dag, helt fantastisk! Vi var veldig fornøyd med standarden på hotellet og ikke minst det store utvalget av ulike matretter.

Bryllup i det tradisjonelle plagget Saree


Soloppgang på Little Adams Peak 06:36!

På vei til Ella Rock, store deler av turen går langs togskinnene, noe som er ganske fascinerende i seg selv!

På toppen av Ella Rock, husk å gå helt ut til den ytterste toppen!

En av mange elefanter vi så på veien!

Stor Buddah i fjellene over Kandy!

Teplantasje på veien

Den vakre togturen til Ella!

Mirissa Beach hadde rene, fine strender og “Califorina-preg” over seg, kan virkelig anbefales!

Fargerike Mirissa!


Fantastiske RIU Sri Lanka
Stranden ved RIU Sri Lanka

Savner denne solnedgangen

  Det fine hotellrommet vi bodde på        

//Maria

Blogglistenhits

Mandagstips: En ny rutine


Treningstights fra MyMoodsport og løpesko fra Mizuno (adlink) 

God mandag!

Mot slutten av 2016 innførte jeg en ny rutine som jeg har holdt meg til siden. Den har bidratt til at uken min som helhet føles mye mer aktiv. Jeg har begynt å starte helgen med en treningsøkt!

For meg gjør dette at hele helgen føles bedre, når jeg starter dagen med en treningsøkt er det akkurat som man får et sunnere og mer positivt fokus i helgene.

Tidligere hadde jeg lett for å droppe treningen i helgene fordi det jo var helg. Men nå ser jeg heller på helgen som en mulighet til å ta seg god tid til å trene noe jeg har lyst til, aller helst ute i dagslys.

Jeg tenkte jeg skulle dele mine tips for å få til trening i helgene: 

– Velg en treningsform du synes er gøy
– Velg aller helst trening ute i frisk luft og dagslys
– Legg treningen såpass sent at du får sovet ut
– Ta med deg en venninne eller kjæreste på treningen

Og sist men ikke minst: Sett deg et mål for hvor mange økter du skal klare i helgene de neste 6 månedene. Mitt mål er hver dag hver helg. Men jeg kan også anbefale å starte med én dag, hver helg.

Ønsker dere en fin og aktiv uke videre!

//Maria

Blogglistenhits