Forberedelser til maraton

Jeg og Mats har planlagt to maraton fremover, ett på den kinesiske mur og Oslo Maraton! Vi har løpt maraton én gang tidligere (Nordmarka Skogsmaraton) og (grue-) gleder oss til å gjøre det igjen!

Jeg har allerede begynt å trene meg opp til løpet på den kinesiske mur, som er om bare 2 måneder, men trenger en konkret plan for de neste månedene.

De to kommende månedene er målet mitt å:

  • Gjennomføre et løp på 15 km per uke
  • Gjennomføre ett løp på 25 km og ett på 30 km i løpet av de to neste månedene
  • Løpe intervaller 2 ganger i uken (Én gang 4×4 og én gang med kortere drag)

Jeg har valgt disse målene fordi jeg trenger å løpe noen lange økter for å forberede kroppen på et så langt løp, i tillegg er jeg utrolig glad i intervaller og har prioritert det.

Jeg synes forresten løp som Oslo Maraton og lignende er en utrolig enkel motivasjonsfaktor, spesielt hvis man gjør det sammen med en venninne eller kjæreste. Jeg har vært med på Oslo Maraton tre år på rad og det har vært en stor motivasjon og ikke minst fin opplevelse hvert år. Så sliter du litt med treningsmotivasjonen – Meld deg på et løp 🙂

Ønsker dere alle en fin torsdag videre!

//Maria

Blogglistenhits

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *