Hverdagsaktivitet

I samarbeid med Sony

De siste månedene har jeg testet Sony sine trådløse øretelefoner (Sony WF1000x) som også er støyreduserende! Jeg bruker de både når jeg går til jobb, og på jobb når jeg jobber.

Som jeg skrev i forrige innlegg ønsker jeg at dette treningsåret skal være preget av hverdagsaktivitet.

Derfor tenkte jeg å komme med noen konkrete tips til hvordan du kan “booster” skrittelleren din:

  1. Gå til jobb: Et motiverende tips kan være å regne på hvor mye “gratis” treningstid du får ved å bytte kollektivtrafikk med å gå. Tar det eksempelvis 30 minutter med trikk, og 40 minutter og gå? Da får du 40 minutter aktivitet for bare 10 minutter ekstra tid.
  2. Ta en kort kveldstur uten mobil før du legger deg med en venninne eller kjæresten: Turen trenger ikke være lengre enn 15-20 minutter. Jeg synes alltid det er deilig å legge seg etter å ha vært ute i frisk luft. Jeg pleier også å droppe mobilen, den bruker jeg nok ellers om dagen.
  3. Ta trappene opp til pulten etter lunch: Enkelt tips som bare krever litt bevisstgjøring!
  4. Stå på jobb: Begynn å stå 2×10 minutter og øk gradvis med 5 minutter. Kanskje kan et mål være å stå 2×1 time i løpet av dagen? Å stå på jobb er en vanesak som gjør stor forskjell.


Slik ser de ut i etuiet sitt

//Maria

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *